Webová služba overenia eDokladov (SaaS)
Webová služba overenia eDokladov (SaaS)
Webová aplikácia predstavuje centrálne poskytovanú online službu, prostredníctvom ktorej môžu inštitúcie verejnej správy aj subjekty súkromného sektora overovať doklady predložené fyzickými osobami prostredníctvom aplikácie eDoklady.
- Každý subjekt, ktorý bude registrovaný, ako subjekt oprávnený webovú aplikáciu (SaaS službu) používať si v nej bude môcť vytvárať vlastné jednotky alebo útvary, ktoré budú oprávnené overovať konkrétne typy dokladov – napríklad občianske preukazy, vodičské preukazy či iné elektronické doklady.
- V rámci aplikácie bude možné tiež definovať dôvody a agendy, za akým účelom sa daný doklad overuje, aby bol proces transparentný a v súlade s legislatívou.
- Ide o kontrolovaný spôsob overenia, teda bez možnosti automatizovaného spracovania údajov v podobe automatizovaného ukladania overovaných údajov do informačných systémov overovateľa. Účelom je poskytnúť overovateľom bezpečný a jednoduchý nástroj na overenie totožnosti fyzickej osoby a iných skutočností týkajúcich sa overovanej osoby bez potreby vlastného technického riešenia.
Ako funguje webová služba
Subjekt požiada Ministerstvo vnútra SR o sprístupnenie služby. Po schválení získa administrátor organizácie možnosť pridávať a spravovať overovateľov eDokladov a organizačné jednotky.
Overovateľ eDokladu si otvorí službu v podporovanom internetovom prehliadači. Zvolí dôvod kontroly a požadované doklady na overenie.
Prihlasovanie prebieha prostredníctvom mobilnej elektronickej identity (MeID).
Zoznam povolených dokladov a účely overenia podliehajú schváleniu Ministerstva vnútra SR.
Občan v aplikácii eDoklady vygeneruje QR kód na predloženie dokladu. Tento QR kód overovateľ oskenuje
- webkamerou počítača
- špeciálnou čítačkou QR kódov
- alebo kamerou mobilného telefónu.
Ak občan odsúhlasí predloženie požadovaných eDokladov, overovateľovi sa zobrazí výsledok overenia – informácie o doklade a jeho držiteľovi, fotografia a prípadné upozornenie na neplatnosť dokladu.
Výsledok kontroly je dostupný do zatvorenia okna alebo prechodu na overenie ďalšieho dokladu.
Ako požiadať o prístup k webovej službe
O prístup k integračnému balíku môžu žiadať subjekty, ktoré spĺňajú zákonné podmienky.
Žiadateľ zašle žiadosť na e-mail: edoklady@minv.sk.
V rámci registrácie poskytne:
- IČO,
- kontaktnú osobu a zodpovednú osobu za spracúvanie údajov (DPO),
- definíciu účelu/agendy, pre ktorú bude služba využívaná, vrátane vymedzenia predpokladaného rozsahu spracúvaných údajov.
Po preverení údajov a schválení administrátorom MV SR sa subjektu vygeneruje prístup k webovej aplikácii a pridelené oprávnenia.
Máte nápad na zlepšenie?
Neváhajte a zdieľajte ho s nami. Zašlite nám spätnú väzbu na adresu edoklady@minv.sk. Ďakujeme.


